Na de lancering van jouw zoekmachine advertentiecampagnes is het essentieel om deze goed te onderhouden en te blijven optimaliseren. Dit zorgt ervoor dat je het maximale rendement haalt uit jouw investering. Het uitbesteden van zoekmachine adverteren aan een specialist of expert kan hierbij zeer waardevol zijn. Een specialist beschikt over de kennis en ervaring om jouw campagnes optimaal te managen en te optimaliseren. Zo zorg je ervoor dat jouw campagnes op de meest effectieve manier worden ingezet. Verder zijn de voordelen voornamelijk:
- Expertise en certificeringen – Online adverteren lijkt eenvoudig, maar de technologie en de vele mogelijkheden zijn complex en veranderen voortdurend. Het is belangrijk om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen en mogelijkheden om succesvolle campagnes te kunnen opzetten.
- Concurrenten en de markt bewegen mee – In online adverteren is het gemakkelijk om budget te verspillen, wat ten koste gaat van de effectiviteit van jouw campagnes. We hebben regelmatig accounts overgenomen van bedrijven die eerst zelf hebben geprobeerd om te adverteren. Uit onze ervaring blijkt dat deze klanten vaak 30% tot wel 70% van hun budget verspilden. Het budget dat niet verspild werd, kon vaak veel efficiënter worden ingezet.
- Betaalde software en scripts – Naast onze expertise maken wij gebruik van diverse betaalde softwareprogramma’s en zelfontwikkelde scripts om ons campagnemanagement te optimaliseren. Hierdoor kunnen we sneller en efficiënter te werk gaan en het maximale resultaat behalen voor onze klanten. Onze betaalde softwareprogramma’s stellen ons in staat om snel en nauwkeurig gegevens te analyseren en te rapporteren. Daarnaast gebruiken we zelfontwikkelde scripts om de campagnes nog verder te optimaliseren. Dit leidt tot hogere omzetten uit online adverteren voor onze klanten en een besparing op advertentiekosten.
- Geen groei door uitblijven optimalisaties – Als laatste is het belangrijk om te benadrukken dat de impact op de lange termijn van zoekmachine adverteren afhankelijk is van actieve optimalisatie. Als er niet continu wordt geoptimaliseerd, dalen de prestaties en wordt er omzet misgelopen. Hierdoor geef je de concurrentie vrij spel. Dit is zonde.