Daling van 72% voor de kosten per offerteaanvraag
Variant Loodsenbouw is een bedrijf dat in 20 jaar erg snel gegroeid is. Zij zijn gespecialiseerd in het bouwen van kleine loodsen voor festivals als Lowlands en de Zwarte Cross, tot bedrijven als BP en Eneco. Het bedrijf is eveneens gevestigd op het Zijdepark in Ouderkerk aan den IJssel en is onderdeel van BUKO. Wij kregen de vraag of we de Google Ads in beheer wilde gaan nemen.
Google Ads overnemen en meetbaar maken
Toen wij het Google Ads account van Variant Loodsenbouw overnamen was het account al zeven jaar actief zonder conversies te meten. Het eerste wat we dan ook gingen doen was het meetbaar maken van de offerteaanvragen in Google Analytics. Toen we dat hadden gedaan waren de kosten per conversie, ofwel een offerteaanvraag, 72% hoger.
Herstructureren en optimaliseren Google Ads Campagnes
Na het meetbaar maken hebben we de campagnes op basis van het aanbod geherstructureerd en efficiënter ingericht. In plaats van een algemene campagne met woorden als “loodsen” en “building” gingen we adverteren op zoekwoorden als “romneyloods huren” en “variantloods kopen”.
Uitbreiding re-targetingcampagne met een CPA van minder van €2,-
Nadat de zoekcampagne draaide voegden we een re-targeting campagne toe om het merk warm te houden onder de potentiële klanten die na het eerste websitebezoek nog niet overtuigd waren of nog gingen overwegen met welke partij zij in zee willen gaan. De re-marketingcampagne presteerde offerteaanvragen te realiseren tegen een CPA van minder dan €2,-.
Succesvolle inzet van machine learning bij het bieden
Door het gecontroleerde proces van handmatig bieden naar automatisch bieden middels machine learning, hebben we inmiddels en sterke campagne staan waarbij de kosten per offerteaanvraag laag is en we ruim onder het toegewezen budget zitten!

Nieuwe conversiegerichte website
In 2019 heeft onze partner Internetbureau Antum een nieuwe website gerealiseerd. De nieuwe website is efficiënter op het gebied van conversie en heeft een mooi modern design. De nieuwe website vormt de basis voor een nieuwe fase waarin we ook op het gebied van SEO en conversieoptimalisatie gezamenlijk Variant Loodsenbouw naar een hoger niveau gaan tillen op online gebied.
Ook succesvol leads generen via de website?
Natuurlijk ligt het proces en onze werkzaamheden een stuk gecompliceerder dan in deze case omschreven. Bij goede online marketingcampagnes komt veel kijken. Van het inzetten van de juiste tools tot onderzoek, techniek en strategie.
Klaar om van de website een leadmachine te maken?