Het is mogelijk om merknamen uit te sluiten in Google Ads Performance Max campagnes. Merknamen gaven krom beeld van de campagneprestaties, omdat zoekopdrachten naar merknaam logischerwijs goed converteren. Verder hebben veel bedrijven, zeker wanneer er geen concurrentie is op merknaam, de voorkeur om niet op het eigen merknaam te adverteren. Het is mogelijk om merknamen uit te sluiten van alle campagnes het hele account.

Merknamen uitsluiten op accountniveau

Het was al mogelijk om merknamen uit te sluiten op accountniveau, maar dit heeft dan natuurlijk ook impact op de branded campagnes. Daarnaast is dit nu via het account zelf in te stellen, maar moest dit vroeger omslachtig via de support van Google waarna zij de merknamen handmatig gingen uitsluiten van jouw Google Ads-account. Na lang wachten is het dan eindelijk mogelijk om op campagneniveau merknamen uit te sluiten van Performance Max campagnes.

Merkuitsluitingen lijst toevoegen aan Performance Max

Om merknamen uit te sluiten, ook wel “branded exclusions”, volg je onderstaande stappen:

  1. Ga naar de campagneinstellingen van de Performance Max campagne.
  2. Scroll naar onderen en klik op Aanvullende instellingen.
  3. Onderaan vind je een dropdown genaamd Merkuitsluitingen.
  4. Klik vervolgens in het invoerveld.
  5. Klik op + Nieuwe merkenlijst, tenzij je er er al een hebt.
  6. Geef de lijst een naam en voeg de merknamen toe.
  7. Klik op Opslaan.
  8. Klik vervolgens nogmaals op Opslaan.

Je hebt nu jouw merknamen uitgesloten van betreffende Performance Max campagne in Google Ads.

Hulp nodig van één van onze specialisten?

Besteed je tijd nuttig en leg je uitdaging nu aan ons voor. We helpen je binnen 1 werkdag verder.