URL’s als conversie instellen in Google Analytics 4 doe je door deze als waarde mee te geven aan een event met als parameter page_location.

Pagina-URL’s meten in Google Analytics 4 doe je door deze als conversie in te stellen. In Google Analytics 4 zijn conversies gebaseerd op events (gebeurtenissen), dus zal je voor de bedankpagina een event moeten maken die word getriggerd bij een bezoek aan deze pagina. Vervolgens schakel je dit event in als conversie. We leggen uit hoe je dit kunt doen in x stappen.

  1. Ga naar Google Analytics 4
  2. Klik in het hoofdmenu aan de linkerkant op “gebeurtenissen”.
  3. Klik op het scherm dat zich opent bovenaan op “gebeurtenis maken”.
  4. Klik bovenaan op de knop “maken”.
  5. Geef de gebeurtenis een naam.
  6. Vul vervolgens als parameter “page_location” in en als waarde de URL.
  7. Kies of de URL exact moet overkomen met de waarde, of de URL de waarde moet bevatten.
  8. Sla de wijzigingen op, het moet er ongeveer uitzien als de afbeelding hieronder.
    google analytics 4 page location
  9. Wanneer de gebeurtenis zich een keer heeft voorgedaan, kun je hem activeren als conversie door de schakelknop achter de gebeurtenis om te zetten.
    google analytics 4 gebeurtenis naar conversie

Je hebt nu een paginabezoek als conversie ingesteld in Google Analytics 4.

Hulp nodig van één van onze specialisten?

Besteed je tijd nuttig en leg je uitdaging nu aan ons voor. We helpen je binnen 1 werkdag verder.