Advertentie extensies zijn uitbreidingen voor de advertenties in de zoekmachines waarmee deze opvallender en vollediger worden.

Welke advertentie extensies zijn er?

Adverteerders in Google Ads hebben keuze uit meerdere advertentie-extensies. Hieronder een lijst met alle advertentie-extensies:

  • Locatie-extensie om het vestigingsadres in Google Maps te koppelen.
  • Oproepextensie waarmee het telefoonnummer verschijnt of een belknop op mobiel.
  • Sitelinkextensies die overige relevante pagina’s van de website aanbevelen.
  • Highlight-extensies geven de mogelijkheid om USP’s uit te lichten.
  • Extensies voor website-informatie waarmee diensten en services uitgelicht kunnen worden.
  • Prijsextensies waarmee (vanaf) prijzen getoond kunnen worden.
  • Promotie extensies om promoties voor bijvoorbeeld feestdagen te tonen.
  • Berichtextensies zorgen ervoor dat mensen vanuit de advertentie een sms kunnen sturen.
  • Verkopersbeoordelingextensies zijn de gele review sterren in de zoekmachine.

Welke advertentie extensies uiteindelijk gebruikt gaan worden hangt af van de doelstelling en strategie. Voor webshops is het bijvoorbeeld niet handig om gebeld te worden en is ook de locatie-extensie niet handig, maar de verkopersbeoordelingextensie juist weer wel.

Hulp nodig van één van onze specialisten?

Besteed je tijd nuttig en leg je uitdaging nu aan ons voor. We helpen je binnen 1 werkdag verder.